Macam Mana Nak Study Last Minute

Tempat aku study tu biarlah rahsia. Dapat juga aku pengajaran sikit iaitu jangan study last minute.


Easy 17 Key Kalimba Tabs Happy Birthday Song Numbered Notation Song Notes Piano Notes Songs Birthday Songs

Tujuan nak update ni sebenarnya dah jauh sangat dah.

. Aku ni suka sangat study last minute. So banyak benda yang aku tak faham. Mase form 5 bila nak dekat exam kul 3 pagi tu cam pasar kat bilik prep.

Jadi macam mana nak study secara efektif. Ha output learning senangnya kita belajar dan dapat maklumat dengan membuat latihan. Study last minute atau students yang selalu buat preparation awal.

Adik-adik jenis yang study macam mana. Study je sampai mana kau boleh study. Aku ni dalam kategori ke dua 2.

Lagi pun kos dia mahal sangat. Hari ni kita nak kongsikan effective study hacks untuk adik-adik di luar sana. Tapi bagi aku aku berpegang pada ayat STUDY SMART.

Dari sekolah matrik sampailah ke universiti sepesen je cara belajar. Kenangan aku ni dah berjaya menjadi icebreaker aku sampai aku tamat pengajian. Jadi kali ni WS nak share rahsia macam mana nak study kalau dah last minute.

Mase form 4 diorang study cam esok nak SPM. Ada 5 perkara yang perlu dilakukan menjelang. 5 Cara Top Belajar Last Minute.

Hati kau yg bergegar ke otak kau ke urat saraf kau. Tapi mana sempat nak cover semua dalam satu malam. Jangan fikir bende lain.

Secara umumnya subjek ini dilabel sebagai subjek membaca di mana pelajar perlu mempelajari maklumat dan fakta melalui bahan bacaan. Macam mana njir nak study sejarah ni. Jangan tunggu hujung-hujung baru nak belajar.

Kami dah berjanji tak nak study last minute lepas ni. TEKNIK BELAJAR SECARA EFEKTIF 1 min bacaHi. 5 Cara Top Belajar Last Minute.

Kelompok yang pertama adalah Study. Harini saya akan kongsikan pandangan saya kepada anda tentang ketiga-tiga kelompok ini yang ada dalam kalangan pelajar universiti. Kuasai apa yang kau boleh kuasai.

Buat penat ja study last minute baca nak kena baca der. Jangan langsung tak ada. Nak sebut pun susah.

Jangan sudy last minute. Sebaiknya elakkan untuk study di akhir-akhir. Ha output learning senangnya kita belajar dan dapat maklumat dengan membuat latihan.

Buat latihan soalan-soalan past year soalan-soalan. Banyakkan buat latihan daripada membaca kalau dah last minute. Ade yang buat latihan berbincang dan lain-lain la.

Study last minute atau students yang selalu buat preparation awal. In fact lebih prefer study last minute walaupun ada cuti dua tiga hari before test. Banyakkan buat latihan daripada membaca kalau dah last minute.

Otak pun tepu nak masuk semua input sekali gus. Nak bagi tips tips nak belajar kasi masuk otak tanpa dapat keluar dengan selesanya kita kasi kunci itu ilmu yess Kat atas tu pendahuluan atau selalunya dalam komsas --- permulaan. Macam takde orang tidur pon waktu 3 pagi tu.

Di alam universiti Study atau belajar bagi pelajar universiti boleh di bahagikan kepada tiga kelompok atau bahagian iaitu Study Hard Study Smart dan Study last minute. Nak study kena mula dari awal and kena selalu ulangkaji baru senang faham dan ingat. FYI aku nak cerita pasal tips study last minute berdasarkan pengalaman yang sudah aku tempuhi.

Buat assignment pun macam tu suka last minute. Bagi yang terpaksa study last minute bolehlah mencuba tips belajar ini. Tak perlu buang masa baca nota ye sekarang bukan masanya dah.

Buat latihan soalan-soalan past year soalan-soalan. Siapa suruh study last minute kan. Kena juga study lst.

Sebaiknya elakkan untuk study di akhir-akhir waktu tau. Study last minute tak paham apa aih. Jadi kali ni WS nak share rahsia macam mana nak study kalau dah last minute.

Nak sebut pun susah. Aku tak sure la orang lain macam mana tapi bagi aku study last minute ni banyak memberikan faedah kepada aku. Alang-alang solat lepas dh habis satu chapter lah Which time tu masih ada like 20 slides memang lama gila nak hafal apa semua kan So sekarang ni dengar je azan cepat-cepat set target nak habiskan sampai satu slide then habis slide terus p solat ye anak-anak.

Maksud sebenar bergegar kau tu macam mana. Hahah Sebab masa awal-awal tahun dulu seru belum sampai. Kalau boleh make sure touch semua chapter.

Kalua tak study malu wei. Semua students tak kira yang. Dulu aku macam tu lah dah azan alahh sikit lagi nak habis chapter ni.

Dan kat sekolah baru tulah baru aku tahu makna sebenar study smart and study hard. Jom kita masuk klimaks. Orang kata study smart not study hard.

Tapi nak buat macam mana kadang ii kalau keadaan mcm aku study awal pun lupa. Tak kenal maka tak cinta. Adik-adik jenis yang study macam mana.


Pin On Chinese Dishes


Pin On Ibubapa Dan Anak


Pin On Hot Sexy In Suit


A Map Of South Korea South Korean Language South Korea Korean History


A Map Of South Korea South Korean Language South Korea Korean History


Nak Beli Tiket Kapal Terbang Pun Kena Ada Strateginya 7 Cara Ini Membolehkan Anda Dapatkan Tiket Deng When To Buy Flights Book Airline Tickets Holiday Flights

Comments

Popular posts from this blog

gif アニメ 表示されない

天母SOGO

ヤクルト 監督 候補